Sample menu:

Hírek:

2008.11.17:
Az oldal elindult!

 

 

Eseménynaptár:

2010. május 12. 14.00

Az IPOO modell. Tanulásmódszertani továbbképzés pedagógusoknak.

Előadó: Mező Ferenc Debreceni Egyetem adjunktusa

Helye: Tehetségponti Bázisiskola (KERI)

 

2010. június 3.

Mesterek és tanítványaik.

Térségi Tehetségnap

 

 

Informatikai Műhely

MUNKATERV

5-8. OSZTÁLY(60 óra)

Helyszín:               Pálháza Körzeti Általános Iskola
Időpont:                csütörtök, 13. 30. - 15. 00.
Műhelyvezető:       Horváth Zoltán informatika szakos  tanár

                               Zsitkó Sándor informatika szakos tanár

                               Palicz Istvánné pszichológus

                               Pálinkásné Jánosné fejlesztő pedagógus

Műhely működése   2010. február 1.


 

A helyszín bemutatása

 

Körzeti Általános Iskola Pálháza
Pálháza
Vásártér utca 13. sz.
3994

A 2005. évi fejlesztésnek köszönhetően (sikeres ROP 3.2-es pályázat) egy jól felszerelt számítógépterem és egy különálló Sulinet labor áll rendelkezésre.
A számítógépteremben 25 korszerű számítógép üzemel. A teljes iskolára kiterjedő számítógép-hálózat van kiépítve. Internet hozzáférést a Sulinet Közháló programja biztosítja ADSL hozzáféréssel.

2007 februárjától működik iskolánkban informatika tehetséggondozó szakkör. Néhány régi szakkörös mellett új tagokkal kibővülve indult be a szakkör.
Iskolánkban nem működik más tehetséggondozó szakkör.
Nincs egyéb informatikai szakkör sem.

Célok:
Rövidtávon: A képességek kibontakoztatása, az ügyes tanulók fejlesztése, többlettudáshoz juttatás.
A logikus gondolkodás, a figyelem, a memória, az absztrakció, a gyors, pontos és szelektív információfeldolgozás fejlesztése.
Az elmélyült érdeklődésnek, a kíváncsiságnak, a lelkesedésnek, a kitartásnak, a szorgalomnak, az állhatatosságnak, a becsvágynak, az önbizalomnak, és az önkritikának a fejlesztése.

Középtávon: Versenyekre való felkészülés.
A kreativitás: azaz a rugalmasság, eredetiség, könnyedség, problémaérzékenység, és az átfogalmazni tudás képességének fejlesztése

Hosszútávon: Ezen képességek fejlesztése eredményesebbé teheti tanulóink munkáját más tantárgyak (a fizika, kémia, biológia, földrajz, matematika és technika tanulása során is



 

ÓRA

TÉMA

 

AZ ANYAG RÖVID LEÍRÁSA

KÉPESSÉGEK FEJLESZTÉSE

DIFFERENCI-ÁLÁSI LEHETŐSÉG / MÓDSZER

FOGALMAK

MEGJEGYZÉS

 

1 – 2

Bemeneti mérés

 

Az informatika alapfogalmai.

Hardverismeret.

Számítógép fejlődése, generációk.

Neumann János és a Neumann-elvek.

Központi vezérlőegység, memória, perifériák, háttértárak.

 

Tevékenységekhez kötött alkotó gondolkodás, rendszerszemlélet fejlesztése.

Mértékegységek átváltása

Rajzoljunk!- Paint a gyakorlatban

Bit, bájt stb

Kódolás.

Bit/s, Kbit/s, ROM, RAM,

Wikipédia

Windows és Office
f.gy..

ECDL segédanyag használta, bemutatók.

 

3 – 4

Matematikai alapismeretek.

Átváltás 2-es, 10-es és 16-os számrendszer között.

Törtek átváltása

Összefüggések felismerése, oksági kapcsolatok feltárása

Egyéni tempó szerint.

Op. rendszer a gyakorlatban

10 ↔ 2

10 ↔ 8

10 ↔ 16

Windows és Office
f.gy. ECDL vizsgakönyv..

 

5-6.

 

Csoporthelyzetek, szabályok megbeszélése Önismeret fejlesztés, az önfeltárás serkentése

Bemelegítő gyakorlatok Interaktív gyakorlatok

Személyiségpercepció, szerepek a csoportban Reális énkép

Emberismeret

Önkifejezés

Strukturált gyakorlatok.

Feszültség és szorongásoldás.

Visszajelzés adása – kapása

 

Énkép, önismeret Tolerancia, alkalmazkodás, asszertivitás

A gyakorlatok főleg a Delfi örökösei (Rudas János, 2004) gyakorlataira épül)

Közreműködő:

pszichológus

 

7-8.

 

Tanulási orientáció, motiváció vizsgálata

Kérdőív kitöltse, feldolgozása, megbeszélése

Reális énkép, önismeret, önértékelés 

Kérdőív,

problémafeltárás,

elemző beszélgetés

Érdeklődés, kitartás, társas pozíció

Közreműködő:

Fejlesztő pedagógus

 

 

9-10.

Verbális – nonverbális kommunikáció

Ahatékony kommunikáció

Egyéni kompetenciák mérése

Szerepjátékok

Interaktív gyakorlatok

Konfliktus felismerés

Konfliktuskezelés 

Kombinált feladatmegoldások

 

Verbális készség,

verbális stílus,

érdekérvényesítés

 

Közreműködő:

pszichológus

 

 

11.-12.

Operációs rendszer

Csoportosítások.

Meghajtók, mappák, fájlok kezelése. Másolás, mozgatás.

 

Rugalmasság, eredetiség. Alternatív megoldás bemutatása.

Csináld magad

Mappaszerkezet.

Objektumok tulajdonságai. Intéző, szerkezeti panel, listapanel, lomtár, vágólap

Wikipédia.

Windows  XP és Office 2003 felhasználóknak ECDL segédanyag használta

 

13.-14.

Információ és kommunikáció

Internet expoler ill. Mozilla Firefox használata

Ablak felépítése, navigálás az oldalakon, kedvencek, hivatkozások

Önálló munkában keresési feladatok.

Gyakoroljuk a szövegszerk.

Bps, ADSL

Mobil internet

ECDL oktatócsomag

 

15.-16.

Bemutatók készítése, formázása

Poverpoint használata.

Gyors információ feldolgozás

Bemutatók a gyakorlatban

 

Egyéni gondolatok.

 

17.-18.

Tanulási technikák, módszerek ismertetése, begyakorlása

Interaktív gyakorlatok,

tanulásmódszertani technikák

Tanulásszervezés, reális énkép,

egyéni tanulási módszerek

Interaktív gyakorlatok

Egyéni – csoportos

Szövegfeldolgozás,

parafrazeálás,

jegyzetelés,

vizuális tagolás,

vázlat 

Közreműködő:

Fejlesztő pedagógus

 

 

19.-20.

Kozma L. verseny feladatai

Feladatsor megoldása.

Önbizalom erősítése, önkritika.

Egyéni munka és tempó.

 

IV. Országos Informatika Alkalmazói Tanulmányi Verseny feladatai

2007.

 

21.-22.

Szövegszerkesztés

A Word program menü rendszere, alapvető beállításai

Figyelem, memória fejlesztése.

Önálló, egyéni tempó.

Nézetek, eszköztárak, ablakok kezelése, alapbeállítások

Windows és Office
f.gy..

 

23.-24..

Szövegszerkesztés

Szöveg bevitele, módosítása

Kreativitás, önállóság

Önálló, egyéni tempó

Vágólap, szövegmanipuláció, kijelölések stb.

ECDL vizsgakönyv

 

25.-26.

Szövegformátumok

betűformátumok, bekezdésformátumok, oldalbeállítás

Gyors és pontos információfeldolgozás

Egyéni gondolatok.

Formátum-másolás, animálás, szövegbeosztás, margók, papírméret, elrendezés

ECDL oktatócsomag

 

27.-28.

Szövegformátumok

Egyéb szövegformátumok

Gyors és pontos információ-feldolgozás

Önálló, egyéni tempó

Szegély, iniciálé, felsorolás, számozás, tabulátorok, hasábok

Kozma L. verseny feladatai

ECDL oktatócsomag

 

29.-30.

Szövegformátumok

Táblázatok a szövegben

Gyors és pontos információ-feldolgozás

Önálló, egyéni tempó

Rajzolása, mozgás benne, adatbevitel, számítások, formázás, stb.

ECDL vizsgakönyv

 

31.-32.

Szövegszerkesztés

Körlevél és címzés

Pontosság, figyelmesség

Önálló munka

Adatforrás és törzsdokumentum létrehozása, egyesítése

Windows és Office
f.gy...

 

33.-34.

A szövegszerkesztés gyakorlatban.

Forrás dokumentum. formázása.

Figyelem és memória fejlesztése.

Egyéni tempó.

Formázások megvalósítása

Kozma L. verseny feladatai

Windows és Office
f.gy...

 

35.-36.

Dokumentumszerkesztés.

Beillesztés dokumentumba.

Szelektív információ feldolgozás.

Egyéni tempó.

Képek, szövegek beillesztése.

Windows és Office
f.gy...

 

37.-38.

Táblázatkezelés alapjai

EXCEL alapok

Figyelem és memória fejlesztése.

Egyéni és csoportmunka.

Adattípusok, adatbevitel, kijelölés, mozgás, eszköztárak kezelése

ECDL oktatócsomag

 

39.-40.

Viselkedésváltoztatás ösztönzése

Együttműködés elősegítése

Empátia fejlesztése 

 

Szerepjátékok

Akvárium gyakorlatok Közösség,

empátia

Interperszonális készségek fejlesztése

Önismereti kérdőívek,

Személyes kapcsolatok elmélyítése

 

Közreműködő:

Pszichológus

 

41.-42.

Gyakorlatok

Egyéni kompetenciák mérése

Érzelmek kifejezése egymással szemben

Közösségi szellem, szolidaritás

Strukturált gyakorlatok

 

Közreműködő:

Pszichológus

 

43.-44.

Táblázatkezelés a gyakorlatban

Cella és lapműveletek, formázások

Figyelem és memória fejlesztése.

Egyéni tempó.

Beszúrás, áthelyezés, törlés, másolás, stb., cellaformátu-mok

ECDL oktatócsomag

 

45.-46.

Táblázatkezelés

Diagramok

Számítások a táblázatban

Pontosság, figyelmesség

Önálló munka

Abszolút, relatív és kevert cellahivatkozá-sok

ECDL vizsgakönyv

 

47.-48.

Táblázatkezelés a gyakorlatban

Adatkezelés

Függvények (Min, Max, Darabteli, Átlag, Szórás, Fkeres, Módusz, Medián stb.) és számítások, diagramok készítése

Figyelem és memória fejlesztése.

Önálló munkatempó

Autoszum funkció használata, függvény beillesztése, diagram létrehozása

Adatkezelési funkció.

Kozma L. verseny feladatai

ECDL oktatócsomag

 

49.-50.

Ötletbörze

Hálózat és a gépterem rendbetétele, telepítések, frissítések

Saját könyvek bemutatása otthonról.

Memória, absztrakció.

Csoportos és egyéni munka.

 

 

 

51 – 52.

Számítógép-hálózatok

 

Számítógép hálózatok kialakulása, kialakításának indokai, csoportosítási lehetőségei

Divergens gondolkodás.

 

ARPA-NET,

 Erőforrás-

megosztás,

LAN, MAN, WAN,

Internet, elosztott

rendszerek

Közreműködő:

Középisk. tanár

 

53 – 54.

Számítógép-hálózatok

 

Számítógép hálózatok hardver és szoftver elemei

Rendszerszemlélet fejlesztése

 

Adatátvitel, modem, NIC, router, switch, hub, kábel fajták, hálózati protokollok

Közreműködő:

Középisk. tanár

55 – 56.

Számítógép-hálózatok

 

Vezetékes hálózatok kialakítása

Alternatív megoldások bemutatása, amelyek hozzájárulnak a gondolkodásbeli flexibilitás fejlődéséhez.

Csoportos és egyéni munka

Kábelek különböző tulajdonságai, klimpelés, „LAN-party”

Otthoni hálózat kialakítása

(Internet-megosztás)

Közreműködő:

Középisk. tanár

57 – 58.

Számítógép-hálózatok

 

Vezeték-nélküli hálózatok kialakítása

Alternatív megoldások bemutatása, amelyek hozzájárulnak a gondolkodásbeli flexibilitás fejlődéséhez.

Csoportos és egyéni munka.

WiFi, vezeték-nélküli eszközök, bluetooth

Otthoni hálózat kialakítása

(Internet-megosztás)

Közreműködő:

Középisk. tanár

59 – 60.

Számítógép-hálózatok

Kimeneti mérés

 

Nagykiterjedésű hálózatok használata

Elmélyült érdeklődés, kíváncsiság.

Csoportos és egyéni munka.

Internet

alapú szolgáltatások

használata

Közreműködő:

Középisk. tanár